Kategoriler
Geziler

Otostopla Dünya Turu – İran, Azerbaycan, Gürcistan

Otostopla dünya turunu ücretsiz yapmak amacıyla otostop kullandım ve İran, Azerbaycan ve Gürcistan olmak üzere 3 ülke gezdim. Size hikayemi anlattım ve bilgi verdim.

Otostopla dünya turu

Kendimi özgür yetiştirdim. Otostop çekmeyi lisede öğrendim. Ücretsiz ülke turları yapabileceğimi biliyordum. Bu düşünceyi oluşturma sebebim ise 2017 yılı Ağustos ayında otostopla yaptığım Türkiye Batı turu ve sonrasındaki 2018 Haziran ayında Gürcistan ve Kuzeydoğu Türkiye turum idi. Daha 18 yaşıma gelmeden ailemden zor izin alıp Otostopla Aydın, İzmir gibi batı şehirlerimizi gezmek benim öz güvenime büyük destek olmuş ve mutluluk düzeyimi inanılmaz derecede artırmıştı. Sonrasında gezilerimden kazandığım güven ile ailemden tekrar izin almayı başarıp 18 yaşıma basar basmaz başvuru yaptığım pasaportum ile yapabileceğim en ucuz ülke dışı seyahatimi kovalamaktaydım. Gürcistan en yakın, en güvenli ve vizesiz otostopla gezmek için en uygun ülke olarak girmişti gözüme. Gezilerim Sonrasında ailemden kazandığım güven giderek arttığından 2018 Ağustos ayında 3 ülkelik ücretsiz Dünya turu yapma amacı ve rota belirleme isteği doğmuştu içimde.

Bulunduğum konum.

Sağ üst köşede mavi yuvarlaktaki benim bulunduğum nokta. Buradan başladım yolculuğuma…

Şehir Kartları

Şehir kartlarıyla arabadakilerin dikkatini çektim.

Ben küçük şehirde yaşadığımdan büyük şehirlere tek araba ile gitmek daha kolay. Bu nedenle Ankara kartonunu alıp çevirdim istikameti Güney tarafına. İlk gün (23 Ağustos)

Otostopla Dünya Turu

Karabük’ten Karaman’a kadar otostop çektim.

İşte ilk gün güzergâhım bu şekilde idi.

Karaman tarafında akşam olduğundan otostopta tanıştığım biri benim otogarda uyumama izin vermeyip Mersin (Anamur) biletimi almak istedi. Sonrasında zorla aldı.

Benim Mersin’e gitme amacım babamın o an orada olması ve yanında bir gün kalabilip ertesi gün güzergaha devam etmekti.

Buraya kadar acıkmaktan dolayı toplam yaklaşım 4,75 TL harcadım. aldığım yiyecekler ve içecekler Video‘da mevcut.

Mersin – Van otostop yolculuğum.

Sonrasında kaldığım otelin aşağısındaki kırmızı ışıklarda başladığım otostopla Adana’ya kadar gitmeyi başardım. O yolculukta tanıştığım biri, bana eğer akşam Van’da olursan onu arayabileceğimi ve konaklayabileceğimi söyledi. Bütün zorluk ve şanslarla Van’a varıp akşam Van’da kaldım.

Mersin’den Van’a kadar gittim.

Sonrasında sabah erkenden tekrar yola çıktım ve İran kapısına kadar ulaştım. Türkiye’den çıktıktan sonra ciddi anlamda hiç kendi cebimden para harcayamadım. yani oradaki insanlar sağ olsun hep bir şekilde bir şans ile bana para harcatmadılar ve Dolar bozdurmak için gittiğim hava limanındaki döviz ofisi de kapalı olduğundan paramı bozduramadım. Para bozdurma amacım hediyelik eşya almaktı ancak madem ücretsiz Dünya turundayım ve döviz bulamadım deyip vazgeçmiştim bu isteğimden.

Van’dan İran’a otostopla gittim.
İran’da yaşadıklarım
İran’da otostop yolculuğu.

Astara’da Couchsurfing aracılığıyla bir gece konakladım.

İran’dan Azerbaycan’a geçerken İran’lı Polis telefonumu karıştırdı.
Astara’dan Bakü’ye yolculuk

İşte sonunda asıl hedefim olan Azerbaycan’a ulaşmıştım. Azerbaycan’da 7 gece ve 8 gün geçirdim. Her şey harika idi. Vize almak için Ankara Büyükelçilğine başvurmuştum. 1 haftalık bekleme sonrasında ise Azerbaycan vizemi almıştım. Ücretsiz ve kolay, sadece formalite. Vizeli olmasının sebebi ise Farslı İran hükumetinin bize de vizeyi kaldırın isteği. Ancak İranlı’lar daha zor ve ücretli vize alıyor.

Azerbaycan’da geçirdiğim 1 hafta

Geri Dönüş

Tren yolculuğu ile Tiflis’e kadar geldim. Oradan da otostopla eve geçtim.

Dönerken Bakü – Tiflis treni ile geldim. Bunun için bana para ödetmeyen Astara’da tanışıp Bakü’ye kadar bana eşlik eden kardeşime çok çok teşekkürlerimi iletiyorum.

Gece Hopa’da mahsur kaldım.

Kapıda rahat bir şekilde İstanbul tarafına giden tır bulabileceğimi düşünerek Gürcistan’dan Türkiye’ye akşam saatinde girdim. Bu nedenle ancak Hopa’ya varabildim.

Arabalar hızlı ve durmaksızın geçiyordu. Sarp sınır kapısından Hopa’ya gelene kadar şiddetli sağanak yağmur yağdı. O sırada yağmurluğum üzerimdeydi ancak ayakkabım yürüme ayakkabısı olduğundan ön kısımları ıslanmıştı. Hopa’da bir kafenin önüne sallanma koltuğu koymuşlar. Orada biraz uyumaya çalıştım ancak geç saatlerde hava çok soğuduğundan sadece yaklaşık 30 dakika uyuyabildim. Yürüyerek gittiğim ilerideki benzin istasyonundaki kapanmış ve bağlanmış bir restoran önünde tahta oturaklarda uyuya kalmışım. sabah 6 gibi olunca hemen yola koyuldum.

Doğu Karadeniz’den evime.

Samsun’daki kantar istasyonuna kadar defalarca araç değiştirdim. Kantar istasyonunda nereye gidiyorsunuz diye sorduğum ve görevliden yardım almam dahilinde Zonguldak’a kadar giden bir tır buldum ve yolculuğumun sonuna doğru yaklaşmıştım ve gece otobanda otostop çekmek zorunda kalıp birinin beni zar zor görmesi sonrasında evime kadar varabilmiştim.

Oynatma listesi olarak hepsini buradan izleyebilirsiniz.

Geçirdiğim maceralar dışında yaşadığım zorluklar da beni olumlu yönde yetiştirdi. Yine de eğlendim ve bana bir şeyler kattı. Yazımı okuduğunuz için teşekkürler. bütün maceramı kayıt altına aldım. YouTube kanalımda oynatma listeme göz atabilirsiniz.

Instagram hesabımda her gün yeni bir hikaye paylaşıyorum. Tıklayın ve gözden geçirin.

Otostopla gezmekle alakalı canlı yayın